vrijdag 21 april 2017

Het grote onbekende

Ik weet wel wat ik nog niet weet
Krijgen we soms regen
Ben ik morgen nog in leven
Zo ja, herinner ik me wat ik gister deed
En kom ik nog de ware tegen

Ik weet wel wat we nog niet weten
Wat zal ik morgen eten
Wie stapt er dan weer op een mijn
Er komt een dag dat we dat kunnen meten
De kans dat ik het ben schijnt klein te zijn
Maar moet ik het wel willen weten?

Mijn parate kennis kent nog meer hiaten
Dat weet ik zeker
Zal ik tevreden zijn of krijg ik spijt
Hoe gaat het strakjes met mijn kleine meid
Wie wint de beker?

Denken mensen wat ze zeggen dat ze denken
Zijn ze wat ze denken dat ze zijn
Wordt het ‘ja’ of kiezen we een krachtig ‘nee’
Ik heb waarachtig geen idee

Er is nog zoveel onbekend, dat is bekend
Dat hoef ik toch niet aan te tonen
Werkelijk een heleboel
Een eindeloze lijst
Meer onderzoek is echt vereist
Waar moet ik wonen

Wat is dat, doodsverlangen
Hoe voelt het om te worden opgehangen
Hoe is het op de stoel
Is dat anders dan in bed

Is er voor dit soort dingen ook een wet
Of moeten we het doen met wonder
Is er in dit heelal wel ruimte voor het ongerijmde
Gaat, als ik er niet meer ben, de zon nog onder
Krijgen ze mekaar
Hoe het ook zij, een ding is ongetwijfeld waar
Dit is het einde

Geen opmerkingen:

Een reactie posten