donderdag 16 januari 2020

Hoofdredacteur


(Ondertiteling via knopje onder in beeld)
Ook op Spotify.

De saaiheid van de radio is algemeen bekend
Brekend nieuws is iets wat op den duur heel erg verveelt
Een ramp, een revolutie, ach, je raakt eraan gewend
Op zoek naar stimulansen wil je dan een overstap
Iets met meer vergaderen, ik denk dat dat wel scheelt
Wat velen dan proberen is een burgemeesterschap

Hoofdredacteur, hoofdredacteur
Carrièrekansen te kust en te keur
Hoofdredacteur, hoofdredacteur
Beken maar eens kleur

De problemen bij de radio zijn sterk en structureel
Een wilde woeste worsteling om advertentiegeld
Al jaren achtereen stagneert ons hele marktaandeel
De overheid heeft zulke zorgen niet is mij beloofd
Bij de gemeente krijgen ze de centen niet geteld
De nieuwe burgemeester was een radiohoofd

Hoofdredacteur, hoofdredacteur
Tegelijkertijd dompteur en jongleur
Hoofdredacteur, hoofdredacteur
Zelf nu de primeur

De wereld van de omroep is vergeven van cliché’s
De digitale hype, online, en alles wordt hier smart
Die modieuze onzin, dat is nou wel mooi geweest
Ik stort me in de ambtelijke creativiteit
Polderen, gedogen, geen wit en ook geen zwart
En kijk, die ouwe stemcomputer wint alsnog het pleit

Hoofdredacteur, hoofdredacteur
Eindelijk uit de spruitjesgeur
Hoofdredacteur, hoofdredacteur
Weg van het gezeur

Als straks iets lekt, dan zeg ik: daar herken ik mij niet in
Ik heb geen commentaar, in plaats van zomaar ja of nee
Wat heb ik in die teksten ongelofelijke zin
Het zinkend schip dat ik verlaat, zinkt ook wel zonder mij
Als reddingsboeien heb ik CDA en SGP
De tijd van helderheid en waarheid is goddank voorbij

Hoofdredacteur, hoofdredacteur
Definitief klaar met de sleur
Hoofdconducteur, hoofdconducteur
Daar is de deur

Geen opmerkingen:

Een reactie posten