zaterdag 10 april 2021

De Cybercrimineel (Het Leven is een Feest)

 

Ik was een zakkenroller in de stegen van de stad
Ik was een echte vakman en ik heb het goed gehad
Hier had iets moeten komen over inkeer en berouw
Ik wilde stoppen maar dat was geen optie voor mijn vrouw
Daarom koos ik voor veiligheid en zij voor rendement
Sindsdien ben ik een lucratief kantoorbestaan gewend

Het leven is een feest voor een cybercrimineel
Dat weet je als je elke dag de nieuwsberichten leest
Wij trekken aan de touwtjes, weet zo’n beeldschermwerker veel
Dank u voor de data, en het leven is een feest 

Als cyberboef hark je enorme geldbedragen binnen
Het is bijvoorbeeld simpeler dan kamerhuur te innen
Zorg dat je van het publiek de zwakke plek benut
Ze klikken echt op alles en hun wachtwoord is vaak kut
Een beetje raden, mailen, appen werkt al snel genoeg
Een uur in je bureaustoel en dan kun je naar de kroeg

Het leven is een feest voor een cybercrimineel
Hacken is niet moeilijk, het is simpel copy-paste
Ik lach je vierkant uit en ik stuur je weer een mail
Klik nog maar een keertje en het leven is een feest

Ik zie de tweets al komen: mensen roepen bah en foei
Maar deze branche zorgt wel voor vette omzet en voor groei
‘t Is schaalbaar en winstgevend, een kerngezonde nering
Dus denk goed na voordat je komt met strenge regulering
Door hoge lastendruk geeft een bedrijfstak snel de geest
Dus gun elkaar de vrijheid en kom dansen op ons feest

Het leven is een feest voor een cybercrimineel
Ik ben in tien jaar misdaad nooit zo opgewekt geweest
Behalve blauwe vingers heb ik ook een schorre keel
Dank u voor de data, en het leven is een feest

Muziek: André Dortmont




Geen opmerkingen:

Een reactie posten