dinsdag 15 februari 2022

Als we zwijgen

 


Als we schrijven
Dan weet ik
Precies wat ik wil zeggen
Precies wat ik wil zeggen en ook ongeveer wel hoe
Die puzzel kan ik rustig leggen
En dat is dus wat ik doe
Mijn meest attente complimenten komen bovendrijven
Als we schrijven

Als we bellen
Lijkt alles koek en ei
Ik ben er voor jou en jij voor mij
Maar twijfel drukt de pret
Wat blijft buiten beeld
Rol je met je ogen, dodelijk verveeld?
Met wie lig je in bed?
Slaat nergens op, maar doordat we bellen
Kon ik je dit vertellen en dat scheelt

Als we mailen
Moet alles in drie regels
Moet alles in drie regels, één voor het onderwerp
Voldoe ik aan de regels
Of word ik door een filter in de prullenbak gemikt
Was mijn taal te scherp
Of is mijn hartekreet er doodgewoon door jou niet uitgepikt
We zijn nu eenmaal met zovelen
Als we mailen

Als we appen
Smacht ik naar een antwoord
Smacht ik naar een antwoord, dat lang niet altijd komt
De conversatie is alweer verstomd
Je bent vast afgeleid
Kwam iemand tegen, had geen tijd
Ja, als we appen
Heb ik steevast het laatste woord

Als we praten
Kan ik het zien
Kan ik zien of je luistert
Kan ik zien dat je luistert want je ogen zeggen ja
Of het werkt als ik fluister
En waar ik verder sta
Wil je dat ik blijf of is het beter als ik ga

Als we zwijgen
Wat een stilte, wat een rust
Niets hoef ik te zeggen
Omdat je me toch kent
Ik wil dat je me kust
Als we zwijgen
Niets hoef je te zeggen
Maar pas als je er bent



Geen opmerkingen:

Een reactie posten