zaterdag 3 juni 2017

De Kruidenthee Blues

Vanmorgen werd ik wakker, en ik voelde me niet goed
Ik had zware koppijn en bruine bagger in m'n bloed
Dus ik nam een rode pil, met 1slok heldenmoed
En stapte uit m'n bed - ai! met de verkeerde voet
Ik had de pillendraai-blues
De rodezuurtjesroes
En het kan zoveel gezonder, bijvoorbeeld met     KRUIDENTHEE!

Luister…

De pil begon te werken, net als ik, om negen uur
Ik stond nog rustig in de file, achter het 7341ste stuur, toen opeens
Mijn koplampen knapten uit elkaar - uit mijn uitlaat kwam vuur
Ik kon niets anders doen dan een oranje-pillen-kuur
En had des te meer pillendraai-blues
Oranjezuurtjesroes
Herbert jongen, neem gewoon een glaasje    WORTELTJESSAP!

Er komt nog meer…

Toen ik op kantoor kwam was ik min of meer bedaard
Maar opeens liep ik te zwaaien met een zwaar behaarde staart
Tijd voor gele pillen, ik had er maanden voor gespaard
Niet geschikt voor jong, voor zwanger of bejaard
Da's nog eens pillendraai-blues
Een gelezuurtjesroes
Het kan toch echt goedkoper, zonder bijwerkingen, met    EIKELTJESKOFFIE!

De groene sloeg ik over en de blauwe at ik op
Want anders duurt dit lied te lang en krijg ik op m'n kop
Blauwe pillen staan garant voor blues die nooit meer stopt
Zelfs niet als je je heil zoekt in de paarse-pillenpot
Het blijft de pillendraaiblues
Een regelrechte regenboogroes
Word nou eens verstandig, probeer        GINSENG-EXTRACT!

OK, jij je zin…

Het was een krachtige melange die ik bij de reformist verwierf
De smaak was nogal ongewoon, wat mijn herstelproces bedierf
Ik halsde kok, verslikte me, ik trok wit weg en… stierf…
(…)
Het enige wat ik naliet was de kruidenthee-blues
De ultieme kwakzalverssmoes
Neem liever een klassieke kop krachtige caffeïnehoudende koffie, en eventueel
EEN ASPIRIENTJE!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten