vrijdag 5 april 2019

De Laadpaaldans

De een kijkt televisie, de ander leest romans
Zelf ben ik verslingerd aan de laadpaaldans


Ook op Spotify.

Je bent op je bestemming met je elektrieke wagen
Je zit vol energie maar voor je auto geldt dat niet
Gevolg is dat je toch weer aan je app de weg moet vragen
En wat er dan gebeuren kan, daarover gaat dit lied

Kan ik ergens laden, maak ik nog een kans
Zo doe je tegen wil en dank de laadpaaldans


De laadpaal, de laadpaal, de lalalalalaadpaal
De laadpaal, de lalalalalaadpaaldans
De laadpaal, de laadpaal, de lalalalalaadpaal
De laadpaal, de lalalalalaadpaaldans

Hier moet het wezen maar ik zie alleen lantarenpalen
De paal van een bedrijf staat veilig ver achter een hek
Ik moet steeds verder rijden en ik ga steeds harder balen
De volgende is vrij maar ja, die is helaas defect

Rijden op een accu verliest zo wel zijn glans
Geen polka en geen tango maar de laadpaaldans

De laadpaal, ....

Daar is een laadpaal, shit er staat een diesel geparkeerd
Nog even en mijn accu gooit de handdoek in de ring
Dan is er hier nog eentje die mijn pas niet accepteert
Vandaar dat ik ten einde raad mijn liedje nog eens zing

Was ik maar gebleven bij mijn ouwe tweedehands
Nu doe ik knarsetandend weer de laadpaaldans

De laadpaal, ....

Mijn app zegt: die parkeergarage heeft er minstens tien
Dat wordt een heel eind lopen maar oké, ik ben gered
Ik rij die kelder binnen en ik heb het al gezien
Tien palen en tien plaatsen - en allemaal bezet

Dat eeuwige gezeik. Niet echt een stimulans
Je kunt je energie kwijt in de laadpaaldans

De laadpaal, ....

Milieubewuste rijders gaan zo dansend door het leven
Een lange polonaise voor het groene ideaal
Het is een vrolijk voorrecht dat ik dit nog mag beleven
Ik prijs me dus gelukkig en ik heb het opgeschreven
Je kunt er niet omheen, het onvermijdelijk gegeven
Geduld, - geduld het duurt nu echt nog maar heel even
In de wereld van de toekomst staan we allemaal voor paal

Schud je hele lijf maar raak vooral niet uit balans
Je kunt je niet onttrekken aan de laadpaaldans
De laadpaal, de laadpaal, de lalalalalaadpaal

Steeds hetzelfde ritme, een dwingende cadans
De stemming is elektrisch bij de laadpaaldans
De laadpaal, de laadpaal,

Ik doe het graag met stoelen, je hebt tenminste sjans
Iedereen schiet over met de laadpaaldans
De laadpaal,

De hartelijke groeten aan Ans en Hans en Frans
Ook zij zijn uitgenodigd voor de laadpaaldans
De laadpaal, de lalalalalaadpaaldans

Geen opmerkingen:

Een reactie posten